Wednesday 10 July 2013

Panna cotta z galaretką kawową i amaretto

Deser ten robiłam dopiero drugi raz w życiu. Wcześniej robiłam wersję z truskawkami, a tym razem z kawą i alkoholem, akurat na Dzień Ojca :) Oczywiście przepis jak zawsze publikuję z dużym opóźnieniem, ale u mnie to już chyba norma. Panna cotta jak zwykle miała delikatny smak, a dodatek mocnej aromatycznej kawy stanowił idealny kontrast.


Już myślę, jakie inne połączenie smaków można wypróbować. I doszłam do wniosku, że fajnie byłoby wykonać jakąś swoją własną galaretkę skoro to tak dziecinnie proste ;)



Składniki: (4 porcje)
  • 400 ml śmietanki kremówki 30%
  • 150 ml mleka
  • 1 laska wanilii (można zastąpić ekstraktem waniliowym, 1-2 łyżeczkami)
  • 65 g cukru
  • 3 łyżki ciepłej wody
  • 3 łyżeczki żelatyny

*Galaretka kawowa:
  •  1 1/2 szklanki mocnej kawy
  • odrobina cukru (dałam 3 łyżeczki)
  • odrobina amaretto (dałam 2 kieliszki)
  • 1 czubata łyżka żelatyny.

 W garnku wymieszaj kremówkę, mleko oraz cukier; podgrzewaj na małym ogniu, aż do całkowitego rozpuszczenia cukru. Laskę wanilii rozetnij wzdłuż, następnie dodaj ją do śmietankowej mieszaniny lub zastąp ekstraktem z wanilii (ja tak zrobiłam). Całość wymieszaj i podgrzewaj chwilę.Jeśli dodaliście laskę wanilii- w tym momencie trzeba ją usunąć i pozbyć się ewentualnych ziarenek poprzez przelanie płynu przez sito. Do małej miseczki wlej 3 łyżki ciepłej wody, wsyp żelatynę i wymieszaj. Rozpuszczoną żelatynę dodaj do powstałego płynu i zamieszaj. Podgrzewaj jeszcze kilka minut, mieszając co jakiś czas. Masę na panna cottę odstawiamy do delikatnego ochłodzenia. Przelewamy do pucharków i schładzamy do stężenia. Następnie na panna cottę wylewamy warstwę galaretki kawowej i ponownie chłodzimy do stężenia. Przed podaniem deser można ozdobić bitą śmietaną.

*Wykonanie galaretki: Kawę i cukier zagotować. Zdjąć z ognia. Dodać żelatynę i mieszać do rozpuszczenia. Gdy płyn lekko ostygnie, dodać amaretto. Żeby galaretkę można było wylać na panna cottę, musi być ona przestudzona.


xoxo,
Agnieszka

No comments :

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...