Thursday 30 January 2014

Szybki smażony ryż

Czasami nie ma czasu na rozmyślanie, co by tu zjeść. Czasami trzeba działać szybko i wykorzystać produkty, które mamy pod ręką. Jako, że miałam ochotę na danie z ryżem, a i zostało mi trochę słodkiego sosu chili to postanowiłam zrobić coś na styl azjatycki. Wyszło pysznie, słodko i odpowiednio pikantnie :)


Składniki (na 3-4 porcje)
  • 2 torebki ugotowanego brązowego ryżu (wg wskazówek na opakowaniu)
  • 1 duża marchewka, umyta i obrana
  • 1 średnia cebula
  • 5 łyżek słodkiego sosu chili - można dać mniej lub więcej do smaku (ja użyłam domowego, ale kupny też będzie dobry)
  • 2 piersi z kurczaka
  • olej do smażenia
  • sól
  • pieprz
Kurczaka pokroić w drobną kostkę. Doprawić solą i pieprzem. Wrzucić na patelnie z gorącym olejem i smażyć do lekkiego złotego koloru. Kurczaka ściągnąć z patelni i odłożyć na talerz, olej zostawić. Cebulę obrać i pokroić w kostkę. Marchew przekroić na pół i pokroić w cienkie plastry. Następnie każdy plaster pokroić wzdłuż w cienkie paseczki. Warzywa wrzucić na patelnie i smażyć. Cebula powinna być miękka, a marchewka lekko chrupiącą. Wrzucić do tego usmażonego wcześniej kurczaka. Dodać słodki sos chili oraz ugotowany ryż. Doprawić solą i pieprzem do smaku. Wszystko dokładnie wymieszać i chwilę smażyć razem. Podawać.

xoxo,
Agnieszka

2 comments :

  1. Apetycznie wygląda!
    Mój Luby smaczny ryż zasmażany robi, ale zazwyczaj bez kurczaczka, więc trzeba wypróbować
    Pozdrawiam :)!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dzięki za pozdrowienia, również bardzo gorąco pozdrawiam! :)

      Opcji jest wiele, można nawet jeszcze dodać surowe jajko i to wszystko razem smażyć. No i cała masa warzyw tu też pasuje :)

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...